Chollers nog an toe... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu Chollers nog an toe... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu

Chollers nog an toe...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Puck

20 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar! Alles nog oke? Nog altijd zo warm daar? Nou, hier hadden we gisteren voor het eerst flinke regenbuien. Net op het moment dat ik even wat brieven rond moest gaan brengen... Maar zo erg was het niet want toen ik even ergens ging schuilen kreeg ik meteen warme chocomel en koekjes aangeboden, hihihihihi!! En eigenlijk was het best lekker, effe regen.

En gisteren heb ik mijn eerste cursus papiamentu gehad. Heb al veel geleerd binnen een uurtje, best een makkelijke taal. Maar zoals de lerares ook al zegt: "hier doen ze niet zo moeilijk, met weinig woorden zeggen we heel veel. Zal voor jullie misschien wel moeilijk zijn want tja, jullie zijn nou eenmaal gewend om moeilijk te denken!" Whahaha, echt grappig he?

Afgelopen weekend weer mooie dingen gezien. Ben met een paar meisjes hier naar Boka Tabla geweest. Dat is aan de Noordkant van het eiland en daar zijn een aantal inhammen. Het water gaat hier echt flink tekeer waardoor die inhammen dus zijn ontstaan. We hoopten er ook schildpadden tegen te komen, maar die zitten helaas meer in de beschermde inhammen. Het was echt mooi om dat wilde water te zien, maar ik wil er toch echt niet naar beneden vallen, hihihi!
Daarna zijn we naar de grote knip geweest, dat is een strand helemaal aan de Westpunt van het eiland. Dat was erg mooi, relaxed, zanderig en zonnig.
's Avonds naar een DJ-contest geweest. Dat was echt tof, die mensen hier die dansen allemaal zo leuk en alles gaat met passie en plezier. Toen we naar huis gingen stond de auto ingesloten, ook wel grappig, al vond het meisje waar die auto van was het minder leuk, hihihihi...
En zondag lekker uitgeslapen... Maar minder was dat er die middag, terwijl ik alleen thuis was en heel even 5 minuutjes op mijn kamer was, een telefoon was gestolen uit onze keuken... Waarschijnlijk is het een choller (zwervende junk) die even het balkon op is geklommen, maar dat is ook zo onwaarschijnlijk omdat wij op twee-hoog zitten. Volgens de security moet het dan een aap zijn geweest en dat is natuurlijk al helemaal onwaarschijnlijk. Ik kan er nog steeds niet over uit, het is echt vreemd. Hoe kan iemand nou in die 5 minuten naar boven klimmen, die telefoon zien, pakken en wegrennen...???????????? Of hij is eerder naar boven geklommen, mij in de gaten gehouden en toen ik even weg was... Joost mag het weten maar hij weet het ook niet...

Maar goed, daar ben ik ondertussen ook wel weer overheen. Alles is verder nog steeds leuk enzo. Ga vanavond waarschijnlijk een auto ophalen die ik ga kopen met Jeroen, een jongen van mijn gang. Het is een Volvo uit 1989, echt en stalen bak. Dus wel veilig in ieder geval, stel dat we er een ongeluk mee bouwen (wat niet onwaarschijnlijk is als je ziet hoe mensen hier rijden) dan ligt eerder die andere in de kreukels dan wij. En dan zien we nog eens wat van het eiland anders kom je echt nergens. Heb tot nu toe een paar keer met andere mee kunnen rijden, maar toch wel leuk als je ook eens zelf ergens heen kan. Al is het maar voor de boodschappen, want de supermarkt om de hoek is ook niet al te fris en fruitig...

En bij stage ook nog alles oke. Mijn opdracht wordt als het goed is het schrijven van een businessplan voor de gallery. Dit doe ik dan samen met de andere stagiaire Renate. Ik kan haar helpen met het schrijven van het plan want zij heeft dat nog nooit gedaan. En zij kan mij weer helpen met het financiele deel want daar kan ik dus weer niks van... Perfect team dus!!

Nou, dat waren wel weer een beetje mijn verhalen. Binnenkort volgen er weer nieuwe dus niet getreurd! Staan nog wel leuke dingen op de planning, over twee weken ga ik op survivalweekend onder leiding van mariniers. Moeten we ook zelf ons eten jagen enzo. En het weekend daarna gaan we met een groep van 40 een weekendje naar Klein Curacao, een onbewoond eilandje hier vlakbij. En de week daarna komt Josje (broertje) al!! Ja, die tijd vliegt voorbij alsof het niks is... Dus wat doe ik hier nog, aan het werk!!! Hihihihi...

Tot de volgende keer, AJO!!!

  • 20 September 2006 - 16:01

    Bart:

    Hey Pucky,

    krijg weer een beetje heimwee als ik je verhalen lees... Klinkt allemaal weer als vanouds: maar ik heb nog niks gelezen over eventuele duikcursussen: ik kan het je echt aanbevelen! Veel plezier daar tijdens de vele happy-hours die nog komen gaan! Gr Bart (je weet wel, die vroeger bij de rowans zat...)

  • 20 September 2006 - 16:19

    Loes:

    Ola chica
    Vet om te lezen wat je allemaal doet joh! Ik begin je nu wel echt te missen hoor maargoed ik ben hard aan het zoeken naar een appartement kan binnenkort al gaan kijken naar een flat vlak bij jou school...ik laat je wel weten hoe en wat! Plaats eens wat meer foto's wil eens ff checken of je nu eens een keer lekker bruin bent geworden. Heel veel plezier verder en ik bel je binnenkort weer!
    DIKKE KUS

  • 20 September 2006 - 16:31

    Sen:

    Yo Puck, Ik zou haast gaan denken dat je op vakantie bent ipv STAGE :) leuke verhalen en ga zo door. xxx Sen

  • 20 September 2006 - 17:20

    Banc:

    Haaaa Puck!

    Tis maar saai op de NHTV in een nieuw gebouw zonder Ben & Jerry's, Hallie Gallie Party's, Wortel dagen en Puck Jonkers ;) haha!

    Viel spass ginds!
    xxx Banc

  • 20 September 2006 - 18:54

    Canard!!:

    Ha die Puck!!
    Sowsow! Mariniers dus...?! mooimooi! We krijgen hier weer een paar mooie dagen, palmboompje zoeken, cocktailtje drbij en wij wanen ons ook in Curacao:D Wat leuk! Papiaments! Dus jij hebt dr alweer een taal bijgeleerd als je terukomt. Mi ta bebe = Ik drink, Mi ta bai kome = Ik ga eten, de absolute basiszinnen ken je dus al! En met de mysteries van Curacao heb je ook al kennis gemaakt...
    Ik krijg steeds meer zin om te komen:D:D:D
    Veel plezier!
    Haije wah! kussies Teddie!

  • 20 September 2006 - 21:15

    Sneak:

    Ha die Puck! We zitten nu allebei aan de andere kant van de oceaan. Het gaat je goed af merk, maar let wel goed op je spullen! Ik ben benieuwd naar die Volvo... zal echt een enorme gare bak zijn. Hou je taai, hasta luego!

    groetjes vanuit Buenos Aires!

    x Marcel

  • 21 September 2006 - 07:47

    Michelle:

    Hee Puck!
    Mooie verhalen hoor... en die survival lijkt me echt supergaaf!! Heel veel plezier nog en succes met het papiamentu, hihi! Dikke X Michelle

  • 23 September 2006 - 12:56

    Bernice:

    Pucky, ik heb je net al gemaild! Maar die grote knip-foto neem ik ff als bureubladachtergrond!!! Super vet! xx

  • 23 September 2006 - 16:00

    Bart:

    Ha die Pucky,
    whaha, vette wagen. Leuk inparkeren ook..
    Dat strand ziet me er toruwens ook ff heel goed uit hoor. Mooi mooi
    x Bart

  • 24 September 2006 - 12:19

    Fanny:

    Hey Puck!
    Wat een toffe auto :-)!!!Echt relaxed een eigen auto!Wel vreemd van die telefoon....:-S. Binnen zo'n korte tijd...Zou het dan toch die aap zijn?....Liefs Fanny

  • 25 September 2006 - 17:33

    Michelle:

    eey puk ik vindt het leuk dat je mailtjes naar mij en de rest stuurt maar ik mis je waneer kom je weer terug?
    groetjes michelle

  • 01 Oktober 2006 - 12:18

    Jan En Christien:

    Lieve Puck,
    Vanuit Barneveld een lieve groet en succes met alles!
    Janneke komt zaterdag weer terug. Zij heeft het reuze naar haar zin daar en zo te lezen jij ook.
    Veel liefs van Jan en Christien

  • 04 Oktober 2006 - 08:16

    Canard!:

    Hey Puck! Ik mis eigenlijk nog een foto van je kamer en studentenhuis...:D
    x Ted

  • 07 Oktober 2006 - 10:47

    Karel:

    Tof man dat je even op mijn site hebt gereageerd, het is idd erg tof hier in het hoge noorden alleen iets kouder dan bij jou. 8 graden op dit moment. Veel plezier. Ha da bra.
    Karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2007

Boslandcreool-experience

24 Maart 2007

Hallo uit Paramaribo

20 Maart 2007

Daar issie weer!!!

02 Januari 2007

Feliz Ana Nobo!!!

20 November 2006

Jo Homies!!!
Puck

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 40763

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 04 Augustus 2013

Zuid Oost Azie

13 Augustus 2006 - 13 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: