Bon dia!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu Bon dia!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu

Bon dia!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Puck

04 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Alles nog nat daar?
Hier alles nog oke, ik wil nog steeds niet naar huis, hihi!!
Net een leuk weekend achter de rug. Vrijdag tijdens mijn stage het atelier van Herman van Bergen bekeken, dat is de man van Daisy en Daisy is de eigenaar van Mon Art Productions waar ik dus stage loop. Erg leuk om te zien hoe hij daar werkt. Hij maakt veel sumpinja-beelden. Dat zijn een soort doorns. Hij gaat er een heel doolhof van maken in het thema van het slavenverleden van het eiland. N
a mijn stage nog even een weekendborrel gedaan. 1 Roseetje en je voelt hem al hangen he... Zal wel van het warme weer komen, poeh poeh!
's Avonds ging iedereen naar een feestje met Dj Jean. Had ik niet al te veel zin in dus ging ik met een huisgenootje naar een klein evenementje van een nieuwe radiozender. Leuke Curacaose bandjes en goedkope drank, maar beter niet meer naar zo'n feest te gaan. Wij waren de enige blanken die daar rondliepen. Op een gegeven moment stonden wij vooraan bij het podium tussen de mensen, rende ineens iedereen naar de zijkanten. Ik maar meerennen want anders werd ik gewoon omver gelopen. Iedereen gillen daar, ik dacht: er is brand ofzo. Kijk om me heen, niks te zien. En even later nam iedereen zijn positie weer in en feestte vrolijk verder. Huh?? Ik was dat ander meisje ook kwijt. Ineens zag ik haar weer, bleek dat er een vechtpartij was en dan rent iedereen meteen weg omdat het hier geen uitzondering is dat er dan geschoten wordt. Ach ja, kleinigheidje hou je toch he...

Vorige week bood een buschauffeur, Leo, ons aan om ons een keer naar het strand Port Marie te brengen. Als we het busje vol kregen, 9 personen, hoefden we maar 10 gulden per persoon te betalen. Ideaal natuurlijk. Gelukkig hadden we op het allerlaatste moment 9 mensen bij elkaar en kwam Leo ons halen. Het is een van de mooiste strandjes van Curacao. Nog fijn gesnorkeld daar. Op een gegeven moment zwom ik daar, ineens helemaal grijs voor mijn ogen. Zat ik dus in een school met wel duizenden van zo'n minivisjes die blauw schijnen in de zon. Best eng, dus maar weer gauw de andere kant op gezwommen. Hihi! Wel bijzonder hoor, die onderwaterwereld.

's Avonds nog gezellig bij het studentenhuis onder de patio gezeten. Rummikub, flesje rose, mopjes vertellen, enz.
Zondag zijn we op jeepsafari geweest. Een stuk over de hato-vlakte gereden en de voodoogrot bezocht. Dat is een grot waar slaven vroeger heen vluchtten. Daar wachtten ze dan tot er mensen op hun vluchtsignalen reageerden en hun per boot op kwamen halen. Hun landheren durfden daar niet te komen want zij waren bang voor het voodoogeloof.
Uiteindelijk zijn we ook nog naar de blauw baai waar we nog een half uurtje konden zwemmen.
's Avonds weer lekker uit eten, drankje en op tijd naar bed want vandaag is alweer mijn vierde werkweek begonnen hier.
De tijd gaat echt snel, zit er al bijna een maand. Voor mijn gevoel echt al veel langer en vorige week dacht Daisy ook dat er al WEEEEken zat maar dat is natuurlijk niet zo. Nu ga ik weer druk aan de slag met de voorbereidingen van de Studie- en Beroepenmarkt. Die vindt plaats in november. Dat is de studiebeurs van het eiland hier. Veel hogescholen en universiteiten uit Nederland bemannen daar ook een stand. Heel veel antilliaanse jongeren die van Havo of VWO komen gaan namelijk in Nederland studeren.
In December openen we hier de Mon Art Gallery. Dat is Daisy's eigen gallery. Een paar weken geleden hebben we al een expositie geopend: Under Construction. Zo krijgt de doelgroep al een beetje een beeld van wat het gaat worden. En het loopt al best goed, positieve reactie enzo. Ik heb ook al een ketting gekocht van struisvogeleierschaal gemaakt. Erg grappig, de prijs ook maar goed...
Vandaag is er ook een andere stagiaire bij gekomen hier, Renate. Zij gaat zich vooral bezig houden met de verkoop e.d. van de kunstagenda, Carribean Art Diary 2007.

Zo, dat is wel weer genoeg informatie en nu niet meer zeuren dat ik zo weinig te melden heb he ;-)

Ajo, x x x

  • 04 September 2006 - 17:58

    Zatskia ;):

    Yo puckster!!

    Dus...het heeft hier vandaag eindelijk een dag eens NIET geregend, voor het geval je Nederland toch opeens zou gaan missen! :P

    We zijn hier ook weer begonnen, de zomer is dan toch echt voorbij. Maar goed, jouw verhalen klinken in elk geval té vet (mega super bruut ouwe :P), geniet ervan en ik zou zeggen cocktail time!!! (tropisch weer, tropisch land, tijd voor tropische drankjes zou ik zo denken hihi)

    N-joy!!! greeeetz xx sas

  • 04 September 2006 - 18:13

    Ted:

    Ha Pucky!!
    Hèhè eindelijk...;)
    Sowsow! Dus je hebt weer een gezellig spannend weekend achter de rug! Die buschauffeurs zijn echt wel vet relaxed daar!
    Ben vandaag weer begonnen met lessen, valt dat ff tegen... Zo'n studie- en beroepenmarkt lijkt me wel interessant, of niet? We moeten alles wel van de zonnige kant bekijken hè, zeker daar op Curacao. Hoop dat je lang plezier hebt van die ketting, mag wel voor dat geld...
    Ajo!! xxx Teddie

  • 04 September 2006 - 18:15

    Ted:

    Hahahaha charmante foto's Puck!! Echt tof!

  • 04 September 2006 - 18:58

    Ine:

    Haha leuk! Je hebt het maar goed daar met die mooie strandjes! en ja dan is zon schietpartij maar een kleinigheidje ja! Leuk om zo'n lang verhaal van je te horen! Enne, ik heb je gemist op mn verjaardag!
    Eén kans heb je nog, volgende week! ;) hihi!

  • 04 September 2006 - 19:38

    Caroline:

    Ziet er goed uit daar!! Ook lekker relaxen op zijn tijd. Ik ga overmorgen op kamp met de pabo naar Epen... dat wordt dus veel sportief doen, mountainbiken en wandelen door de mega bergen van limburg... jeeej (not!)
    Ik spaar en hoop weer lekker verder zodat ik langs kan komen ;)
    Hojje!!

  • 04 September 2006 - 19:59

    Petra:

    Ha Puck.
    Het is afzien in Curacao. Heeft die Art Gallery ook een website?
    Pas goed op jezelf.

  • 05 September 2006 - 09:44

    Michelle:

    Ha Puck!
    Zo te horen amuseer je je prima! De foto's zijn ook weer erg mooi... Veel plezier weer! XXX

  • 05 September 2006 - 09:49

    Boy:

    He Pucky! Dat ziet er lekker uit dat strandje! Het weer wordt hier ook al beter, morgen 27 graden whehe!
    Veel plezier nog en bedankt voor je reactie op mijn mail! Kus

  • 05 September 2006 - 17:13

    Bart:

    leuke foto's hoor, ziet er goed uit idd, En die verhalen klinken net zo goed(op dat schietpartij gebeuren na dan).
    leuk dat je die ketting toch gekocht hebt, die staat je goed. Nou nog veel plezier daaro.
    xxx bart

  • 08 September 2006 - 12:29

    Rob:

    Heej Puckie... :)

    Alles goed met je zo te horen! Ik ben wel benieuwd hoe die tentoonstelling, of liever hoe die kunst eruit ziet. kan je me niet een link of foto's of iets wat daar op lijkt sturen, ben benieuwd... maar jij vermaakt je daar wel zo te horen, wel uitkijken voor die rond vliegende kogels. is natuurlijk niet de bedoeling dat je in een kistje terug komt hè! Nou ben ff uitgetypt.... dus tot over n tijdje!

    ps ben blij dat 't kleine visjes waren, zitten daar nl ook hele dikke grote haaien... :(

    heej meid latersszzzz
    dikke X Rob

  • 14 September 2006 - 18:05

    ET:

    ha die puck!!

    nou das pas lekker chillen op de antillen!! da standje is echt te relaxt! lekker cocktailtje in de hand...zullen we ruilen? nog leuke filmpjes gemaakt? wil natuurlijk die puickster film wel zien!

    nou aardmannetje van me, geniet er nog maar ff lekker van!!

    groetjes van het enige echte lieve buitenaardse wezentje ET

  • 17 September 2006 - 13:04

    Jan En Christien:

    Hallo Puck,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin en genoeg te doen. Leuk om je foto's te zien en te lezen wat je allemaal doet. Janneke is nu op toer door Zuid-Afrika,
    Groeten en kuzz van Jan en Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2007

Boslandcreool-experience

24 Maart 2007

Hallo uit Paramaribo

20 Maart 2007

Daar issie weer!!!

02 Januari 2007

Feliz Ana Nobo!!!

20 November 2006

Jo Homies!!!
Puck

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 40761

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 04 Augustus 2013

Zuid Oost Azie

13 Augustus 2006 - 13 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: