Daar issie weer!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu Daar issie weer!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu

Daar issie weer!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Puck

20 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Dames en heren, appels en peren!

Alles kits achter de rits??? (van de winterjas)
Hier alles hopi bon, onder de zon! Hihihi!
Het is alweer een tijdje geleden maar dat komt niet omdat ik stil heb gezeten. Dus zou je denken: die heeft genoeg te vertellen!! Nou, ik zal mijn best doen…

In de tussentijd heb ik bezoek gehad van mijn ouders, mijn zusje en gisteren heb ik mijn nichtjes Resi en Susan weer op het vliegveld afgezet. Erg gezellig allemaal! Nu hebben zij ook een kijkje genomen in mijn dagelijkse leven hier. Als hun persoonlijke gids heb ik hun alle hot spots van het eiland laten zien. Zo ben ik weer een aantal keren bij Boka Tabla geweest, de mooie stranden, enz, enz. Met Resi en Susan ben ik ook nog een keer op Klein Curaçao geweest en hebben we met dolfijnen gezwommen! Dit kreeg ik van hun cadeau: nogmaals bedankt he!!

Wat ik ook niet heb hoeven missen hier is de carnaval. Een erg gezellig feest hier in Caribische sferen. Vooral de grote optocht van 16 km is hier een hele happening.
Een maand van tevoren zet iedereen stoelen aan een ketting vast aan de kant van de weg en hele tribunes worden opgebouwd om maar verzekerd te zijn van een goede plek tijdens de optocht. Verder staat iedereen wel gezellig op straat met een koelbox vol bier, wijn of rum. Zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben! Maar ik zal jullie vertellen: er kan toch zeker niks tippen aan “os Venlose vastelaovend”!

Verder hebben Bart en ik nu onze PADI gehaald en we hebben al verschillende duiken gemaakt. Als je boven water naar de rustige zee kijkt, is het echt onvoorstelbaar hoeveel leven er nog onder water is. We hebben al verschillende mooie dingen en dieren gespot zoals zeeschildpadden, ballonvissen, zeeslangen, zeepaardjes, pijlstaartroggen, barracuda’s, zee-egels en verder het geheel aan kleuren van vissen waarvan ik de naam niet weet en alle mooie koralen waaronder Sponge-Bob!!!

Ondertussen zit ook mijn stage erop. Vorige week zaterdag had ik mijn laatste dag. Dit vind ik wel erg jammer. De tijd is echt voorbij gevlogen. Ik heb al mijn opdrachten ruim voldoende afgesloten. Waarschijnlijk wordt mijn eindcijfer een 9! Met een tevreden gevoel kan ik dus nu vakantie gaan vieren. En dat gaat heel snel gebeuren. Vanavond vliegen we namelijk naar Suriname. We hebben de ticket, de visa en de inentingen. Wat we verder gaan doen, geen idee. Dat bekijken we daar wel. In ieder geval de jungle in. We logeren de eerste nachten in een Guest-House in Paramaribo. Ik heb zo’n vermoeden dat we in een klooster terecht gaan komen aangezien in de folder werd gesproken over ‘een christelijke omgeving’ en de afzender van mijn mailtjes noemt zich: Zr. Vrede. Nou, het zal mij benieuwen!

En als we daarvan terug zijn gaan we nog even echt vakantie vieren hier op Curaçao. Flink goed bruin kleuren voor onze terugkomst naar Nederland half april.
Nu het einde in zicht kom had het van mij nog best wat langer mogen duren. Maar helaas, ik moet toch echt naar huis. Alle mensen waar ik hier mee om ben gegaan zijn al naar huis en volgens hun valt het allemaal wel tegen daar. Ach, we zijn ook gewoon veel te verwend hier! Hihi!
Maar mensen, ik heb wel veel zin om iedereen weer te zien en het weer eens even koud te hebben, onder de warme wol te kruipen, op een relaxte bank te zitten, weer in het studentenritme komen, te fietsen, de trein te nemen met mijn OV…

Wat ik moet gaan missen: mijn leuke stageplek, het lekkere weer, de vrolijke mensen overal, de lakse wetgevingen (had laatst een wielklem en ik kreeg het voor elkaar om helemaal niks van een boete te hoeven betalen), de Volvo, de mooie duikspots en stranden, het heerlijke eten, de leuke strandfeesten, de mooie zonsondergangen en de rest…

Nou mensen, voor foto’s moeten jullie maar even kijken op www.bartwilmer.waarbenjij.nu. Bart heeft er heel wat foto’s op staan, ik heb maar plaats voor tien foto’s.

Misschien kan ik jullie tijdens mijn verblijf in Suriname nog eens informeren. Zo niet, dan zie ik jullie over een maandje wel weer!!!

AJOOOO!!!!

  • 20 Maart 2007 - 17:40

    Caroline:

    nou nou dat werd inderdaad wel weer eens tijd voor een stukje!!! Heel erg veel plezier nog in de laatste maand in de zon.
    Dan zijn wij ook weer af van de jaloersmakerij ;) dolphins!!! hahahahaha
    Groetjes en tot volgende maand!!!!
    Caroline

  • 20 Maart 2007 - 18:03

    Teddie:

    Haaa!! Eindelijk!!
    Tot half April, geniet van de vakantie!
    xxxxx

  • 20 Maart 2007 - 18:30

    Caroline:

    nou nou dat werd inderdaad wel weer eens tijd voor een stukje!!! Heel erg veel plezier nog in de laatste maand in de zon.
    Dan zijn wij ook weer af van de jaloersmakerij ;) dolphins!!! hahahahaha
    Groetjes en tot volgende maand!!!!
    Caroline

  • 20 Maart 2007 - 20:59

    Sneak:

    Ha Puck! Thuiskomen valt inderdaad tegen, dus denk daar voorlopig nog maar niet aan! Het is hier koud en het regent... ik mis Argentinië! Maar leuk om je straks weer te zien! Veel plezier nog en tot snel!

    x
    Sneak


  • 21 Maart 2007 - 16:46

    Evelien:

    zeg hoeveel charmes heb je in de strijd moeten gooien om die wielklem eraf te halen ;)

  • 22 Maart 2007 - 13:28

    Michelle:

    Ha Punk!
    Heel veel plezier nog het laatste maandje! Geniet er maar van, want hier is het inderdaad maar koud en vies weer. Maar: leuk dat je binnenkort weer in het land bent! Have fun in Suriname!
    Kus Michelle

  • 24 Maart 2007 - 14:57

    Ine:

    Ha Puck! proficiat he met diene 22ste verjeurdaag!
    Geneet dr van in Suriname met Bart en alot dich maar lekker verwinne!
    Duisse morge um half 12 Nederlandse (nieje) tied (klok 1 oor veuroet!) ef aan mich dinke? Dan staon ik namelijk startklaor veur de Venlaup!
    Fijne verjeurdaag nog maedje!
    Kus Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2007

Boslandcreool-experience

24 Maart 2007

Hallo uit Paramaribo

20 Maart 2007

Daar issie weer!!!

02 Januari 2007

Feliz Ana Nobo!!!

20 November 2006

Jo Homies!!!
Puck

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 40764

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 04 Augustus 2013

Zuid Oost Azie

13 Augustus 2006 - 13 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: