Jo Homies!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu Jo Homies!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu

Jo Homies!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Puck

20 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Zo, hier dan eindelijk weer een verhaal van het Curacao-front. Het is een tijdje druk geweest, maar nu is er weer even tijd om rustig adem te halen en jullie weer even te berichten!

Jos is ondertussen hier op vakantie geweest. Dat was erg gezellig!! Ik heb hem het één en ander van het eiland laten zien, onder andere de struisvogelfarm. Dat was echt grappig, die beesten zijn echt dom. Maar ja, wat wil je met hersenen zo groot als een pinda. Als je doet of je hem gaat aanvallen gaat zo’n beest ineens de paringsdans doen, hihihi!!!
De tien dagen gingen erg snel voorbij. Jammer dat hij weer naar huis moest. Maar niet getreurd, sinds twee weken is Bart hier en daar hoef ik gelukkig geen afscheid van te nemen. Hij is al aardig gewend hier. Hij heeft een baantje als elektricien. Dat bevalt hem ook wel goed, alleen erg wennen aan de warmte. Het eerste weekend heb ik hem meegenomen naar een optreden van Rowen Heze. Die had hij nog niet life gezien dus dat was wel een bijzondere ervaring voor hem dus. De dag erna gingen we naar een optreden van Najib. Ook erg leuk natuurlijk. Verder zijn we nog een paar keer naar het strand geweest en gisteren zijn we gaan kayakken. Over de zee langs een paar baaitjes en tussendoor nog wat snorkelen. Dat was ook erg leuk, behalve wanneer Bart zat te zeuren dat ie honger had en hoe ver het nog was, hihihihi!!! Maar dat kwam misschien ook wel door de avond ervoor, toen sloeg de alcohol er aardig in tijdens een bierfeest. Voor 40 gulden een pul gekocht die je de hele avond kon laten vullen. Te gek optreden van Jopie Vogelvang. Die kan me een partij jodelen, ze schijnt ook een programma bij Talpa te hebben. Vooral de Himmelbed-polka, das een lekkere meezinger! Heb uiteraard ook een gesigneerde cd gekocht. En om elf uur lagen we alweer totaal gaar in bed. Dat was me het feestje wel zeg, poeh poeh, wat hebben we het toch zwaar… ;-)

Vorige week was een drukke week. Toen was de Studie- en Beroepenmarkt, de beurs die ik moest organiseren als stageopdracht. Het is echt een geslaagd evenement geweest! Maandag en dinsdag begonnen we met het opbouwen. De deelnemers kwamen een beetje binnen druppelen en richtten hun booth in. Grote deelnemers waren de Antilliaanse Aannemers Vereniging (AAV) en de Curacao Hospitality and Tourism Association (Chata). De bouw en het toerisme komen nu namelijk heel erg op hier op Curaçao. Verder waren er ook veel hogescholen en een paar universiteiten vanuit Nederland. Nog wat scholen van Curaçao natuurlijk en verder politie, kustwacht, militie, een dans/zang-groep, instellingen die seksuele voorlichting gaven en dat was het zo’n beetje.
Dinsdagavond was de opening. Die avond moest ik een beetje aan elkaar praten in het engels, dus dat was wel even behoorlijk spannend. Maar achteraf valt het altijd weer mee natuurlijk. Als afsluiter was er nog een beddenopmaakwedstrijd (door de Chata) tussen de voorzitter van de Kamer van Koophandel Curaçao en een professor van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Wel leuk om die mannen in pak ook eens van een andere kant te zien!
Woensdag en donderdag waren de beursdagen. Die verliepen ook erg goed en redelijk rustig. In totaal zullen er tegen de 10.000 bezoekers geweest zijn.
En vrijdag zat het er alweer op. Echt bizar: maanden werk je er naartoe en binnen een week tijd vliegt het hele gebeuren aan je voorbij. Dat was echt jammer, dat het zo snel voorbij ging. Het was ook wel erg vermoeiend. Vrijdag na mijn werk vrijwel meteen in slaap gevallen.
Deze week hebben we in ieder geval genoeg mogelijkheden om bij te komen. Van woensdag tot en met zaterdag moet ik namelijk met Bart op het huis, hond en auto’s van mijn stagebegeleider van school (die hier op Curaçao woont) passen. Lekker in een rustige buurt, zwembad en hangmat in de tuin, fatsoenlijke wasmachine, televisie en de rest. En de saab cabrio lijkt me ook wel het vernoemen waard!

En afgelopen zaterdag ook nog bezoek ontvangen van niemand minder dan: Sinterklaas!! Jaja, ook die hoeven we niet te missen dit jaar.
En volgende week maandag komt het volgende bezoek alweer. Ome Bert en tante Annemie ! Dus tot volgende week en vergeet jullie zonnebrand niet !
En voor de rest: tot het volgende bericht! AJO!

• 20 November 2006 - 20:19

Fanny:

Hey!Zo te horen, hoef jij je geen moment te vervelen! Wat een mooie en leuke ervaringen allemaal. Die nemen ze je nooit meer af!En ik ben jaloers op het mooie weer!Vandaag heeft het hier de hele dag geregend:(. Ja, doe mij ook maar curacao:-).Liefs

• 20 November 2006 - 20:30

Caroline:

neeeeeeeeeee ik wil ook naar curacao komen!!!!!!!!
    Echt zo stom, maar ik blijf hopen doe je mee? ;) sinterklaas moet maar even iets heeeeeel bijzonders brengen dit jaar :)
    Groetjes Caroline!

• 21 November 2006 - 08:48

Michelle:

Ha Puckie!
    Leuk om weer eens verhalen van je te lezen! Fijn dat de beroepenmarkt zo geslaagd was. Hier ook alles prima, ben ondertussen al aan mijn een na laatste week stage begonnen, nog even en dan zit het er al weer op! Leuke foto's ook, en lachen dat je een CD van Jopie hebt, die wil ik snel horen als je weer terug bent, hihihi! Veel plezier nog en geniet ervan! Dikke kus Michelle

• 21 November 2006 - 11:00

Canard:

Hey Zussie!!
    Eindelijk weer een verhaal! Wat fijn dat die studie- en beroepenmarkt zo goed is verlopen, dat is weer een hele opluchting of niet?! Krijg je nu ook weer een nieuw 'project' of duurt dat nog ff? En Bart ook al gewend, siësta al ingeburgerd? Hij moet wel nog ff bijkleuren tegenover jou. Hier gaat ook alles z'n gangetje, heb eindelijk m'n P gehaald:D Dus daar ben ik super blij om. Ik ben trouwens ook al aan het aftellen; nog 87 dagen:D!!! haha Hoe vlot het eigenlijk met je Papiamento? Haije wah!! xxx

• 21 November 2006 - 19:43

Petra:

Ha Puck, fijn dat je weer iets laat horen. Je hebt ons grote nieuws natuurlijk al gehoord hè. LIEKE. Geweldige meid. Foto heb je al gezien van de twee schatten.
    Groeten,dikke knuffel. Petra.

• 27 November 2006 - 19:31

Broertje:

Heey! Hehe, eindelijk weer ens een berichtje;). Heet lang gedeurd. Nou zien a&b al bijna daor, kinse die weer rondleiden. En dan neme die hopelijk de foto's mei, kinne we die bekieke! Groetjes -x- Jos

• 28 November 2006 - 05:22

Jan En Christien:

Hallo Puck,
    Wij zijn net terug van Sri Lanka, waar wij tussen de olifanten liepen.
    Wat leuk, dat je bezoek hebt gehad en het zo goed met je gaat.
    Lieve groetjes

• 05 December 2006 - 14:23

Sinterklaas:

Ook voor Puck heeft de Sint een berichtje
    In de vorm van een klein gedichtje
    Eerst druk bezig met de beroepenmarkt misschien
    En daarna met Bart die je lang niet had gezien
    Het duurde dus even voor er een nieuw verhaal op je site kwam te staan
    Doe dit in de toekomst iets sneller voortaan
    Dan is ook deze Sint weer tevree
    want hij maakt al je belevenissen op Curacao heel graag mee
    Groetjes Sint en piet

• 06 December 2006 - 09:08

Mariet:

nou puck, nav Sinterklaas: daar weet ìk niks van.

• 06 December 2006 - 09:09

Mariet:

hihihihihihihi!!!!!!!!!!!

• 06 December 2006 - 17:22

Ted:

Oh, kiek aan! De Curacaose Sinterkloas is ouk langsgeweas! Deej dink ouk euveral aan hè..

• 20 December 2006 - 21:16

ImkeRuudMaartjeLieke:

Ha Puck,
    Jij verveelt je niet, dat ik duidelijk! Leuke foto's, trouwens. Ik heb ergens nog een cursus papiaments liggen, 1 boek met een cassettebandje (jaja, ik weet het). Als je dat nog kunt gebruiken, laat maar even weten!
    Groetjes van ons 4-en!

• 24 December 2006 - 12:01

Bon Dia Puck En Bart:

Vanuit Hout-Blerick wensen we jullie en al jullie homies hele fijne feestdagen

Jan May en Bram