Kiekeboe!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu Kiekeboe!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Puck Jonkers - WaarBenJij.nu

Kiekeboe!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Puck

09 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Alles nog oke??? Hier wel hoor!!
Vorige week survivalweekend gehad, en… I survived!!! Opluchting he???
Het weekend was onder leiding van drie mariniers. Van tevoren waren we ingedeeld in buddy-paren. Wietse was mijn buddy, die kende ik ook nog niet. Het idee achter het buddy-paren-systeem was dat iemand de verantwoordelijkheid voor je had en we moesten dus een beetje op elkaar letten.
We begonnen zaterdagochtend om zes uur met een wandelingetje. Na een uurtje kwamen we bij de olieraffinaderij. Hier stond ons een waterhindernisbaan te wachten. Dit was echt een heftige klus. Klimmen en klauteren in touwen, banden, pallets die boven het water hingen. Dankzij mijn buddy lukte het me om de eerste twee hindernissen (van de 14) goed door te komen. (Nou ja, bij de tweede had ik mezelf aardig met het touw in de knoop gewerkt) Helaas waren na deze twee hindernissen al mijn krachten al verbruikt en lukte het me dus echt niet om nog maar een enkele hindernis te volbrengen. Maar wel alles geprobeerd maar verder dan mijn armen in de lucht tillen kwam ik eigenlijk niet meer, hihihi… Gelukkig kwam ik wel nog het trapje op om het water uit te komen. Om tien uur ’s morgens waren dus al bijna al mijn krachten en energie verbruikt…
Daarna weer een stuk wandelen. In de middag waren we bij een beschermd natuurgebied. Hier hebben we nog geprobeerd om zeeschildpadden te spotten, maar volgens mij heb ik één enkel hoofdje gezien boven het water, maar dat kon net zo goed een drijvend stuk vuil zijn. Hierna kregen we een snelcursus om een heftig stromende rivier over te steken. Ik heb niet zo goed opgelet dus ik heb er niet zoveel van geleerd.
Toen nog even drie keer abseilen, dat was wel echt leuk. Bij de laatste rots waar we naar beneden gingen kwamen we in het water uit. De nieuwe sportschoenen die ik voor dit weekend had aangeschaft hebben dus ook al vanalles meegemaakt en zijn alweer bijna afgeschreven, hihihi…
Na al deze avontuurlijke bezigheden werden we naar een prive-strandje gebracht waar we ons kamp op gingen slaan. We kregen nog een pakket met marinevoer wat we in een pannetje op konden warmen. Ach, na zo’n dag met allerlei inspanningen smaakt alles goed he…
’s Avonds was ik al op tijd K.O. Heerlijk geslapen op een dun matje op het strand met allemaal stenen. Wel stijve rug de volgende morgen. Toen zijn we nog de Christoffelberg gaan beklimmen. Zo, dat was ook niet voor de minst sportieve weggelegd zeg, hihihi… De berg is ongeveer 350 meter hoog. Na een uur en een kwartier was ik boven. Effe gezeten en toen weer naar beneden, bus in, terug naar het strandje, en… BBQ!!! Dat was lekker. Na het eten kwam nog de prijsuitreiking van het beste buddypaar. En je zult het niet geloven maar… jaja, wij hadden gewonnen!! Ik schrok er zelf ook van, maar blijkbaar hebben Wietse en ik meer dan anderen elkaar ondersteund en goed samengewerkt. Nu krijgen we ieder een cadeaubon van 50 gulden van zo’n sportzaak. Nou, daar doen we het voor!!
Dat was dus een energieverbrandend weekend, maar het was wel echt tof. En na dat weekend had ik afgelopen weekend wel een relaxweekend verdiend, dacht ik zo. En zo was het ook, we gingen met een groep van 55 huis- buurtgenoten naar het onbewoonde eiland Klein Curaçao. Dat was wel effe het hele andere uiterste zeg. We vertrokken zaterdagochtend om negen uur. Het was twee uur varen. In het begin maar grappen over mensen die zeeziek zouden worden, totdat ik na een uur zelf over de railing hing, hihihi…
Maar eenmaal aangekomen voelde iedereen zich weer goed. De boot ging weer terug, er bleven drie mensen van de organisatie bij waarvan er één vijf dagen van de week op het eiland bleef zitten in zo’n soort strandtent.
Wij lekker op het strand gaan liggen, afkoelen in de zee, strand liggen, afkoelen, strand liggen, enz. enz. enz… ’s Avonds gingen we weer bbq-en. Daarna met een stel meiden in het donker naar de oude vuurtoren die er stond gegaan. Dat was wel spooky! Een krakkemikkig ding van honderd jaar oud. Maar wel lachen. Daarna nog even relaxen op het strand, sterren kijken enzo. Kwam ik terug bij het kampvuur, werden er ineens joints uitgedeeld door die mensen van die organisatie. Nou, daarmee werd het relaxweekend wel helemaal compleet gemaakt. En om één uur ging iedereen slapen als een roosje.
De volgende dag kwam de boot terug met mensen die voor één dag naar het eilandje kwamen. Toen lekker ontbijt gehad. Daarna gaan snorkelen. Dat was echt tof!! Zeeschildpadden gezien, wat een poepie’s!! En paarse vissen, platte vissen, ronde vissen, zwaaiende waterplanten, en ook zo’n mensachtige vissen met flippers en ronde flessen op hun rug.
Toen weer even op het strand gelegen, daarna weer BBQ!! Heel lekker en uitgebreid, deze was door de organisatie geregeld. Daarna nog even in de schaduw in de hangmat gehangen. Om drie uur weer de boot inladen om om vier uur weer te vertrekken. Nog even nagenieten op de boot, lekker muziekje erbij. Om zes uur waren we weer terug, om negen uur in bed en vandaag weer back to reality!
Bij mijn stage gaat ook alles goed. Het is nog altijd druk met de Studie- en Beroepenmarkt. Als jullie het leuk vinden, kijk dan eens op www.curacaostudyfair.com, krijg je een idee van wat het zo’n beetje is.
Met de auto ook alles goed, ik heb één keer panne gehad. Anderhalf uur stil gestaan omdat de motor verzopen was, oeps, hihihi… Wist ik veel wat er loos was. En de Mazda-garage waar ik langs stond wilde me niet helpen omdat het geen Mazda was. En toen Jeroen kwam kijken (waar ik samen die auto mee heb) was het probleem binnen vijf minuten verholpen.

Dat was het wel weer zo’n beetje. Donderdag komt Josje aan!! Dat wordt gezellig. Hij komt tien dagen bij mij logeren. Ook een leuk vooruitzicht: 3 november komt vriendje Bart aan! Hij blijft hier ook een aantal maandjes en gaat dan ergens werken. Hij krijgt een eigen kamer, waarschijnlijk bij mij om de hoek, da’s betere koek! Hihihi…

Beste mensen van het thuisfront, laat die berichtjes hier maar weer komen, altijd erg leuk om te lezen.

Dan eindig ik nu met een mooi gedicht,
Tot het volgende bericht!!!

  • 09 Oktober 2006 - 18:26

    Sabine:

    haa poekie!! wat een verhalen allemaal! echt heel erg leuk om te lezen, maar hier regent het al dagen achter elkaar, dus zou je het de volgende keer misschien iets minder over het zonnetje, de zee en het strand kunnen hebben...? xxxxx

  • 09 Oktober 2006 - 19:02

    Saya:

    EEEEEEJ Gekkie!!!
    Whatjaaaa al die mooie 'Paradise' foto's maken me jaloers man!! Jaa echt wel, ik wil ook wel in de hangmat onder de palmboom!! maar jou is het echt gegund hoor meid! Super leuk! Verder alle klar met je project? Ben benieuwd wat je ervan bakt, zal vast wel snor zitten!! Leuk hoor meid! Nog heeeeeeel veel fun, geniet maar lekker! En geniet ook maar lekker als je lekkere vent straks weer bij je is..... en niet TE ZUINIG ... whahahhahajam jam.. jum jum!!

    Bye luv, kiss kiss Saya

  • 09 Oktober 2006 - 20:55

    Sandor:

    Hello,

    Ik vond het wel tijd dat ik ook maar eens een berichtje ging plaatsen...
    Zo te zien heb je het goed na je zin! Veel plezier nog en feest ze!!!

    groetjes uit het koude kikkerlandje Sandor

  • 10 Oktober 2006 - 08:37

    Canard!!!:

    Haaaaa Poekchen!!
    Nou Nou!! Wat een verhalen!! hahaa echt lachen!! Ben vet jaloers man!:D Vooral die marnineprut ziet dr zo delicious uit! Nu ga je zeker iedere week sporten in je nieuwe kleren?! En dat eiland...!!! Jointjes hoef je dus ook niet te missen... En die mensachtige vissen ben ik wel benieuwd naar:P. Kun je geen onderwaterfoto's maken? Hier gaat het leven gewoon door, volgende week vakantie, nouja vakantie:S, na de vakantie toetsen dus... je raadt het al... Maar ik heb ook een leuk vooruitzicht voor de carnaval:D:D haha duurt wel nog ff, maar dat maakt niet.. Nou dat was het wel weer ff, à bientôt!! CHILLIE!
    xxx kwakkwak

  • 10 Oktober 2006 - 10:34

    Anne:

    Hey lieve Puck! Vet tof joh, die verhalen van jou! Wel de ultieme combi, eerst marine weekend en daarna chillen op dat eiland. Vet grappig trouwens, een ander vriendinnetje van mij, Anouk Verstaelen, is ook op de antillen en ze was ook mee op het relax weekend op dat onbewoond eiland. Heb je dr gezien? Ze stuurt echt preices hetzelfde bericht als jij! Haha! Nou, veel plezier met je broertje en tot het volgende bericht! Liefs en kus! Anne

  • 10 Oktober 2006 - 10:51

    Sandra:

    Dag schatje,ik zie en hoor dat alles nog prima met je gaat.ik zal snel weer een mailen.have fun xxxx

  • 10 Oktober 2006 - 12:31

    ET:

    haaa die aardman!!

    leuk om te horen dat je het nog steeds naar je zin heb daar! leuk joh die survivaltour. van die waardebon van 50 gulden kun je mooi weer nieuwe sportschoenen kopen dus!!

    groetjes van de enige echte ET

  • 10 Oktober 2006 - 19:13

    Marjolein:

    He Puck,

    Heerlijk relaxed zo te zien op de foto's....!!
    Hier gaat verder alles ok. Druk met werken, maar wel leuk!

    Succes verder.

    Marjolein

  • 11 Oktober 2006 - 08:21

    Bernice:

    Hey Pucky,
    Leuk om te lezen man die survival! Ik zou van die cadeaubon maar weer een paar nieuwe sportschoenen halen ;-) haha
    Ik had vrijdag 1e tentamen, ging wel oke. Verder hier lekker wat feestjes meepakken in rotterdam en studeren natuurlijk. Luca is trouwens nu ook bij mij in Rotterdam, super leuk!!
    Have fun in the sun!
    x Berny

  • 11 Oktober 2006 - 10:26

    Michelle:

    Ha Puckie!
    Zo te lezen vermaak je je nog steeds uitstekend daar! Klinkt echt super, die survival en het weekend op Klein Curacao... Foto's zijn ook erg mooi!! Ben alweer benieuwd naar je volgende bericht. Dikke XX Michelle

  • 12 Oktober 2006 - 13:18

    Boy:

    He Puckie, zo te zien komen je scoutingvaardigheden dus goed van pas! Maak je ook een beetje reclame voor scouting Hosli's Hoerenhoeve?
    Kus, Boy

  • 13 Oktober 2006 - 18:47

    Lisette:

    Hey Pucky!
    Leuk om weer te lezen over je avonturen! Vanuit dat strandtentje heb je wel een heeeeel mooi uitzicht. Lekker chillen!! Ben jaloers hoor..
    Fijn om te horen dat het op je stage ook goed gaat, want daar gaat het natuurlijk om, de rest is bijzaak ;)
    XXX Lisette

  • 03 November 2006 - 13:37

    Jan May En Bram:

    Het was spannend tot de laatste minuut of Bart wel met deze vlucht mee kon maar....hij komt eraan
    Veel plezier samen

  • 12 November 2006 - 22:25

    Marjolein:

    He!
    Wanneer komt er een nieuw 'avontuur'/ verhalen aan?

    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2007

Boslandcreool-experience

24 Maart 2007

Hallo uit Paramaribo

20 Maart 2007

Daar issie weer!!!

02 Januari 2007

Feliz Ana Nobo!!!

20 November 2006

Jo Homies!!!
Puck

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 40761

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 04 Augustus 2013

Zuid Oost Azie

13 Augustus 2006 - 13 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: